یازده جلسه پرسش و پاسخ رادیو قرآن با استاد الیاس کلانتری
علاقه مندان می توانند یازده جلسه مصاحبه استاد الیاس کلانتری را با برنامه پرسش آزاد رادیو قرآن از طریق لینک های زیر از سِروِر حکمت طریف دریافت نمایند. ( حجم فایل ها جهت دانلود مناسب می باشد )
آیه محوری پرسش جلسه اول: (آل عمران/۵۴) باتوجه به آیه ی ۵۴ سوره ی مبارکه آل عمران (وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ) فرق مکر خدا با مکر بنده چیست؟
آیه محوری پرسش جلسه دوم: (آل عمران/۶۱) درمباهله پیامبرفرمودند مابا زنان و فرزندان خود می آییم و شما هم همینطور، و اسمی از دوستان خود نیاوردند. توضیح بفرماییدچه کسانی نزدیکان پیامبر هستند و آیا آیه به روشنی حکایت از جانشینی به حق امام علی (ع)ندارد؟
آیه محوری پرسش جلسه سوم: (انعام / ۱۰۴) جهان هستی ، تجلی ذات حق تعالی است ، چگونه می توان بدی ها و شُرور عالم آفرینش را توجیه کرد؟
آیه محوری پرسش جلسه چهارم: (۴۱/انفال) آیه خمس چیست؟ و چرا یکبار در قرآن کریم آمده است در حالی که آیات زکات فراوان ترند و بیشتر تکرار شده اند؟
آیه محوری پرسش جلسه پنجم: ( بقره/۳۰) چرا ابلیس به محض سرپیچی از دستور خداوند از درگاه الهی رانده شد ولی در اعتراض فرشتگان به اصل خلقت انسان در آیه ی ۳۰ سوره ی بقره، چنین اتفاقی نیفتاد؟
آیه محوری پرسش جلسه ششم: (ابراهیم /۴۷و۴۸) باتوجه به اینکه خداوند از هیچ عملی از اعمال خوب و بد بندگانش نفع وضرر نمی بیند، حال باتوجه به آیه ی ۴۷ سوره ابراهیم، نسبت انتقام به خداوند راچگونه می توان دریافت وتوجیه کرد؟
آیه محوری پرسش جلسه هفتم: (حشر/۲۲و۲۳) اسم اعظم به چه معناست؟چگونه می توان این اسم را شناخت؟
آیه محوری پرسش جلسه هشتم: ( نساء/۱۶۵) باتوجه به آیه ی ۱۶۵سوره نساء،خداوندپیامبران رابه عنوان اتمام حجتش درهدایت انسان فرستاده است اما چرا خداوند عقل انسان را کامل نکرد تا به پیامبران نیازمند نباشد؟
آیه محوری پرسش جلسه نهم:(نور/۶۱) می دانیم از معانی سلام، سلامتی و امنیت است. وقتی کسی به دیگری می گوید سلام علیکم یعنی تو از جانب من در سلامتی و ایمنی هستی.پس چرا در سوره نور می فرماید: وقتی وارد خانه ای شدید بر خودتان سلام کنید سلام بر نفس خود یعنی چه؟
آیه محوری پرسش جلسه دهم: (طه/۹و۱۰) چرادرقرآن کریم داستان پیامبران، به ویژه داستان حضرت موسی (علیه السلام)، تکرار شده است ؟
آیه محوری پرسش جلسه یازدهم: (۳۰ /توبه) منظور از واژه (فم) در آیه ی ۳۰ توبه، (ذلک قولهم با فواههم)چیست آیا منظور دهان است که واضح است قول و سخن از طریق دهان ادا می شود یا منظور دیگری قابل برداشت است؟