یازده جلسه پرسش و پاسخ رادیو قرآن با استاد الیاس کلانتری

radio quranعلاقه مندان می توانند یازده جلسه مصاحبه استاد الیاس کلانتری را با برنامه پرسش آزاد رادیو قرآن از طریق لینک های زیر از سِروِر حکمت طریف دریافت نمایند. ( حجم فایل ها جهت دانلود مناسب می باشد )

جلسه اول

آیه محوری پرسش جلسه اول: (آل عمران/۵۴) باتوجه به آیه ی ۵۴ سوره ی مبارکه آل عمران (وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ) فرق مکر خدا با مکر بنده چیست؟

جلسه دوم

آیه محوری پرسش جلسه دوم: (آل عمران/۶۱) درمباهله پیامبرفرمودند مابا زنان و فرزندان خود می آییم و شما هم همینطور، و اسمی از دوستان خود نیاوردند. توضیح بفرماییدچه کسانی نزدیکان پیامبر هستند و آیا آیه به روشنی حکایت از جانشینی به حق امام علی (ع)ندارد؟

جلسه سوم

آیه محوری پرسش جلسه سوم: (انعام / ۱۰۴) جهان هستی ، تجلی ذات حق تعالی است ، چگونه می توان بدی ها و شُرور عالم آفرینش را توجیه کرد؟

جلسه چهارم

آیه محوری پرسش جلسه چهارم: (۴۱/انفال) آیه خمس چیست؟ و چرا یکبار در قرآن کریم آمده است در حالی که آیات زکات فراوان ترند و بیشتر تکرار شده اند؟

جلسه پنجم

آیه محوری پرسش جلسه پنجم: ( بقره/۳۰) چرا ابلیس به محض سرپیچی از دستور خداوند از درگاه الهی رانده شد ولی در اعتراض فرشتگان به اصل خلقت انسان در آیه ی ۳۰ سوره ی بقره، چنین اتفاقی نیفتاد؟

جلسه ششم

آیه محوری پرسش جلسه ششم: (ابراهیم /۴۷و۴۸) باتوجه به اینکه خداوند از هیچ عملی از اعمال خوب و بد بندگانش نفع وضرر نمی بیند، حال باتوجه به آیه ی ۴۷ سوره ابراهیم، نسبت انتقام به خداوند راچگونه می توان دریافت وتوجیه کرد؟

حجاب، مردان را به ازدواج تشویق می‏کند
بخوانید

جلسه هفتم

آیه محوری پرسش جلسه هفتم: (حشر/۲۲و۲۳) اسم اعظم به چه معناست؟چگونه می توان این اسم را شناخت؟

جلسه هشتم

آیه محوری پرسش جلسه هشتم: ( نساء/۱۶۵) باتوجه به آیه ی ۱۶۵سوره نساء،خداوندپیامبران رابه عنوان اتمام حجتش درهدایت انسان فرستاده است اما چرا خداوند عقل انسان را کامل نکرد تا به پیامبران نیازمند نباشد؟

جلسه نهم

آیه محوری پرسش جلسه نهم:(نور/۶۱) می دانیم از معانی سلام، سلامتی و امنیت است. وقتی کسی به دیگری می گوید سلام علیکم یعنی تو از جانب من در سلامتی و ایمنی هستی.پس چرا در سوره نور می فرماید: وقتی وارد خانه ای شدید بر خودتان سلام کنید سلام بر نفس خود یعنی چه؟

جلسه دهم

آیه محوری پرسش جلسه دهم: (طه/۹و۱۰) چرادرقرآن کریم داستان پیامبران، به ویژه داستان حضرت موسی (علیه السلام)، تکرار شده است ؟

جلسه یازدهم

آیه محوری پرسش جلسه یازدهم: (۳۰ /توبه) منظور از واژه (فم) در آیه ی ۳۰ توبه، (ذلک قولهم با فواههم)چیست آیا منظور دهان است که واضح است قول و سخن از طریق دهان ادا می شود یا منظور دیگری قابل برداشت است؟

 

 

 

 

 

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن