۵۵- آیا عمر زمین در قرآن ذکر شده است؟

1336996386_screenshot3سؤال: در قرآن آمده است که عمر زمین ۶۰۰۰ سال است، در صورتی که علم می گوید میلیاردها سال از عمر آن گذشته است؟!

پاسخ: چنین مطلبی در قرآن وجود ندارد، خیلی تعجّب آور است که سؤال کننده از کجا چنین مطلبی را در آورده، و به قرآن نسبت داده است؟!!! در هیچ سوره و آیه ای از قرآن در مورد عمر زمین مطلبی ذکر نشده، و احتمالاً اشکال کننده در مقام تحقیق و دانستن نبوده و فقط قصد اشکال گرفتن داشته و یا این که شخصی با غرض معیّنی مطالبی را در مورد قرآن گفته و او آن ها را شنیده و باور کرده است.

در قرآن مجید در چند آیه اشاره ای به خلقت آسمان ها و زمین شده و گفته شده است که خداوند آسمان ها و زمین را در شش روز آفرید! و مراد از روز هم، یک دوره از زمان است نه یک شبانه روز و به کار بردن کلمه «یوم» برای قطعه ای از زمان در ادبیات عرب و کلمه «روز» به همان معنی در زبان و ادبیات فارسی متداول است. اما این مطلب یعنی آفرینش آسمان ها و زمین در شش روز ربطی به این سؤال و اشکال ندارد. خداوند می فرماید:

«وَهُوَ ﭐلَّذِي خَلَق ﭐلسَّمَاوَاتِ وَﭐلْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ» (هود آیه ۷) یعنی او است که آسمان ها و زمین را در شش روز (دوره و زمان) آفرید.

و همچنین می فرماید:

« إِنَّ رَبَّکُمُ ﭐللَّهُ ﭐلَّذِي خَلَقَ ﭐلسَّمَاوَاتِ وَﭐلْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ» (یونس آیه ۳) یعنی پروردگار شما الله است که آفرید آسمان ها و زمین را در شش روز (دوره و زمان) .

42-آیا انسان که حبّ ذاتی به فساد دارد اصلاح پذیر است؟
بخوانید

الیاس کلانتری

۹۳/۱۲/۱۶

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن