کلام ایام – ۱۲۹، نیمه شعبان طلیعه تحول قدسی جهانی

26_747553بخش دوم

کلیات

*مخالفت با دین خدا و پیامبران از چه طریقی انجام می گیرد؟

*علت مستور بودن امام عصر (علیه السلام) و زندگی مخفیانه او چیست؟

*بعد از عصر ظهور هرگز تبهکاران و دشمنان خدا نخواهند توانست بر جوامع انسانی تسلّط یابند.

*با ظهور امام عصر (علیه السلام) و مدیریت او در جوامع انسانی اهداف مقدس پیامبران و منادیان عدالت در سطح جهانی تحقق پیدا خواهد کرد.

*در بررسی کارشناسانه حوادث اجتماعی آشکار می شود که تمامی فضائل اخلاقی متداول بین انسان ها ناشی از آموزش های پیامبران بوده است.

*عوامل اصلی کشتار عظیم انسان ها در جنگ جهانی دوم

**********

در بخش اول این مقاله گفته شد که بطور مستمر در طول تاریخ زندگی انسان ها، عده ای از مخالفان دین خدا و دشمنان پیامبران و مصلحان اجتماعی در مسیر آموزش انسان ها موانعی ایجاد کرده اند و برای جلوگیری از انتشار نور دین آسمانی تلاش های زیادی کرده اند. مخالفت با دین خدا و پیامبران با اشکال مختلفی جریان داشته، از جمله ساختن دروغ ها و تهمت ها و نسبت دادن آن ها به معارف دین خدا و پیامبران، و نشان دادن چهره تقلّبی از دین خدا و مخالفت ها با پیامبران، تا مرحله کشتن آن ها.

همچنین گفته شد که خداوند اراده فرموده، تا نور خود را کامل کند و دین خود را در سطح عالم مستقر کند و آن را در تمام عالم حاکم کند و همه ظلمت ها و جهل ها را برای همیشه از بین ببرد، لذا آخرین حجت خود و آخرین وصی پیامبر اکرم حضرت محمد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را از نظرها مستور فرمود و آن وجود شریف را جهت اجرای اراده اش در سطح عالم حفظ کرد. و اراده فرموده است که در زمان و شرایط مناسبی بوسیله آن وجود مبارک نور دین توحیدی را در سطح عالم منتشر کند، بطوریکه بعد از آن هرگز تبهکاران و دشمنان خدا نتوانند بر جوامع انسانی تسلّط یابند.

حکمت غیبت طولانی امام عصر (علیه السلام)

وجود مبارک حجت خداوند، امام مهدی موعود (علیه السلام) بطوریکه گفته شد، ذخیره خداوند برای برقراری دین خدا و تحقّق اهداف مقدس همه پیامبران است. آن وجود مبارک از زمان تولد و سنین کودکی تحت حفاظت و مراقبت های خاصی قرار داشت و لازمه حفاظت خاص از وجود شریفش این بود که او از نظرها پنهان شود و در نوعی مستوریت زندگی کند و یکی از علل اصلی این نوع غیبت و مستوریت حفاظت او از کشته شدن بدست حکام و زمانداران جبّار و دشمنان پیامبران و امامان معصوم (علیهم السلام) می باشد.

سال گذشته در ایام نیمه شعبان و زمان تولد آن وجود مبارک چند مقاله تحت شماره ها و عناوین ذیل در همین سایت (حکمت طریف) در بخش کلام ایام منتشر شد:

۴۹-شب نیمه شعبان و ولادت امام عصر (علیه السلام).

۵۰-آثار عقیده به یک مصلح آسمانی در زندگی انسان ها.

۵۱-موقعیت امام مهدی (علیه السلام) در قرآن مجید.

۵۲-حکمت غیبت امام عصر (علیه السلام).

۵۳-نقش امام غائب در زندگی انسان ها.

در مقالات مذکور مباحثی بصورت فشرده در مورد:

 نقش پیامبران در تاریخ زندگی انسان ها.

 علت مخالفت گروهی از انسان ها با پیامبران (علیهم السلام).

 ضرورت نقش اصلی مقام امامت در جوامع انسانی.

 علت مخالفت حاکمان جبّار با پیامبران و امامان (علیهم السلام).

ضرورت وجود امام (علیه السلام) و حجت خداوند در روی زمین.

نقش اصلی مقام امامت در جوامع انسانی.

علت مخالفت حاکمان جبار با پیامبران و امامان علیهم السلام.

حکمت غیبت آخرین حجت خداوند.

جهت روشن شدن حکمت غیبت مورد نظر و موضوع ظهور آن وجود مبارک و ایجاد زمینه فکری مناسب برای بحث فعلی، توصیه می کنیم آن چند مقاله مورد توجه و مطالعه مجدّد قرار بگیرد.

مجموعاً می شود گفت که علت طولانی شدن دوره غیبت فراهم نبودن زمینه تأسیس یک حکومت واحد جهانی در روی زمین است و هر زمان این زمینه فراهم شد، دوره غیبت حجت خداوند هم به پایان خواهد رسید و موعود ادیان آسمانی ظهور خواهد کرد و با ظهور او و مدیریت او در جوامع انسانی، اهداف مقدس همه پیامبران و مصلحان و منادیان عدالت و فضائل انسانی در سطح جهانی تحقّق پیدا خواهد کرد.

جهت روشن شدن موضوع اصلی این بحث و توضیح عنوان مقاله یعنی: «نیمه شعبان طلیعه تحول قدسی جهانی» و بعضی از جهات ضرورری موضوع، بحث را تحت عناوین ذیل ادامه می دهیم:

۱-ظهور امام عصر (علیه السلام) چه نوع تحول در زندگی انسان ها ایجاد خواهد کرد؟!

۲-زمینه ظهور امام عصر (علیه السلام) چگونه فراهم خواهد شد؟!

۳-وجه نیاز جوامع بشری به امام عصر (علیه السلام) چیست؟!

۴-حیطه تحول ناشی از ظهور امام عصر (علیه السلام) کجا خواهد بود؟!

ظهور امام عصر (علیه السلام) چه نوع تحول در زندگی انسان ها ایجاد خواهد کرد؟!

در تاریخ زندگی انسان ها تحولات زیادی در جوامع مختلف روی داده است. تحولات زندگی انسان ها به عوامل متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و امثال آن ها ارتباط می یابد. آثار بعضی از تحولات تاریخی از مرزهای یک کشور و یک منطقه به جوامع دیگری هم نفوذ کرده و بعضی جنبه جهانی پیدا کرده است. مثل بعضی از جنگ ها و در رأس آن ها جنگ های جهانی!

تأثیرات بعضی از تحولات تاریخی حداقل تأثیرات آشکار و ملموس آن ها گاهی محدود به یک و یا چند منطقه و چند مملکت بوده و گاهی منشأ تأثیرات عمیق و در سطح گسترده ای و گاهی در سطح جهانی شده است.

بعضی از تحولات اجتماعی و فرهنگی در محدوده زمان معینی محبوس نشده و حصار زمان وقوع خود را شکسته و جنبه تاریخی پیدا کرده است. تعدادی از این تحولات جهانی را می شود بعنوان نمونه نام برد و آثار آن ها را در فرهنگ جهانی مورد بررسی قرار داد، مثل: دوره رنسانس، ظهور کمونیسم، گرایش به دموکراسی در سطح جهانی! و در بُعد سیاسی و نظامی جنگ هائی که به قصد کشور گشائی در طول تاریخ واقع شده، مثل حمله سپاه مغول به کشورهای مختلف، و جنگ های ناپلئون بناپارت و جنگ های جهانی اول و دوم!!!

کلام ایام - 360 ، ماه پرشکوه ذی الحجه و روزهای عظیم آن
بخوانید

بعضی از حوادث مهم و عظیم جهانی شاید- بر حسب ظاهر- از یک حادثه و عامل کوچکی شروع شده و بعداً ابعاد جهانی پیدا کرده، بطوریکه از کنترل و نظارت مسبّبین آن و دیگران حتی صاحبان قدرت های عظیم سیاسی خارج شده است.

بعنوان نمونه شاید کسی فکر نمی کرد که اگر حکومتی مبتنی بر نظرات «کارل مارکس» و «انگلس» و «لنین» و امثال آن ها، تشکیل شود، یکی از رهبران این نظام فکری و سیاسی بنام استالین در مسیر اهداف سیاسی خود حدود ۴۰ ملیون انسان از اهل کشور خود را قتل عام خواهد کرد!!!

همچنین کسی در اروپا یا در جهان تصور نمی کرد که هیتلر رهبر سیاسی کشور آلمان و همکاران و همفکران او خواهند توانست جنگی را در اروپا و بعداً کشورهای دیگر بوجود آورند که در آن حدود ۵۰ ملیون انسان کشته شوند!!!

و همچنین امروزه کسی نمی داند که ساخته شدن این مقدار سلاح اتمی و به قدرت رسیدن فلان انسان در یک کشور بزرگ و قدرتمند و شیوع فساد اخلاقی عمومی در سطح جهان و فرهنگ رایج در بین انسان ها چه حادثه فاجعه باری ایجاد خواهد کرد مثل یک جنگ جهانی و حاصل چنین جنگ وحشتناکی – پناه بر خدا- کشته شدن صدها ملیون انسان و بلکه بیشتر خواهد بود!!!

در بررسی حوادث عظیم تاریخی و اجتماعی از جمله حوادثی که جنبه جهانی پیدا کرده است، گاهی به نقش آشکار بعضی از عوامل آن حوادث اکتفاء می کنند! لذا عوامل دیگر، ای بسا عوامل اصلی حوادث مورد غفلت قرار می گیرد! بعنوان مثال:

در بررسی حادثه حمله چنگیز خان به کشور ایران و کشورهای دیگر، و کشتار عظیم سپاه او به رفتار احمقانه یکی از نزدیکان پادشاه ایران در مورد کشتن تجار مغول و همچنین رفتار متکبرانه و حماقت آمیز پادشاه ایران در مورد نماینده های حاکم مغولستان، و نهایتاً روحیه خشن و بیرحمانه سپاه مغول و رهبر سیاسی آن ها اکتفاء می شود، و عوامل دیگر مثل روحیه غارتگری انسان ها و اطاعت بی چون و چرا از حکام و زمامداران و بی خیالی و غفلت عمومی مردم و عدم آموزش انسان ها در مورد جهاد و دفاع از کشور خود، عدم ایمان به زندگی اخروی در افراد سپاه مهاجم و همچنین افراد کشورهائی که مورد حمله سپاه مغول قرار گرفتند و امثال آن ها توجه لازم معطوف نمی شود.

یا بعنوان مثال: در بررسی حادثه جنگ جهانی دوم و شروع و ادامه آن به روحیه حاکم آلمان و خشونت او و اطرافیان و همکارانش و وضعیت نظامی کشور آلمان و بعضی از کشورهای اروپائی و امثال آن ها اکتفاء می شود. اما عوامل دیگر مثل بردگی فکری انسان ها، مثل مردم آلمان و فقدان تربیت اخلاقی و تمایل برای بدست آوردن اموال دیگران و تحت تأثیر تبلیغات حکومتی قرار گرفتن و عدم حکومت یک نظام اخلاقی مبتنی بر آموزش های دین آسمانی و امثال آن ها مورد غفلت قرار می گیرد.

سرانجام اینکه حوادث مهم اجتماعی و جهانی غالباً یا حداقل بعضاً دارای علل و عوامل قابل کنترل و تحت نظارت کارشناسانه و حساب شده و با آثار و نتایج قابل پیش بینی نیستند. و در تحولات اجتماعی و سیاسی عموم مردم جز عده قلیلی از آن ها، نمی توانند عوامل بوجود آورنده حوادث و ابعاد مختلف آن ها را تحت نظارت کامل قرار بدهند و آن ها را در کانال های معین و مسیر حساب شده ای قرار دهند.

اما نوعی از حوادث اجتماعی و جهانی هم در تاریخ زندگی انسان ها بوقوع پیوسته که دارای آثار قابل پیش بینی کامل و نتایج معینی بوده است و آن ها عبارت بودند از ظهور رهبران آسمانی و اصلاح امور زندگی انسان ها با علم و قدرت خداوند!!!

در بررسی عالمانه و کارشناسانه این نوع حوادث آشکار می شود که تمامی فضائل اخلاقی و متداول بین انسان ها و تمام مهربانی ها، نوعدوستی ها، پاکی ها، کمک به دیگران، و بزرگواری ها در انسان ها ناشی از آموزش های پیامبران بوده است. همچنین عامل اصلی خشونت ها و جنگ ها و غارت حقوق دیگران و احساس پوچی ها و بی هدفی ها از ناحیه فاصله گرفتن از آموزش های دین توحیدی و تربیت پیامبران بوده است. تحولی که مورد بحث در این مقالات به مناسبت تولد امام عصر مهدی موعود و ذخیره خداوند برای تحول جهانی و موعود ادیان آسمانی است، تحولی است که شامل همه ابعاد زندگی انسان ها خواهد بود!

برای ایجاد تحولی با این اوصاف احتیاج به قدرت فوق عادی پیامبران و امامان (سلام الله علیهم) یعنی رهبران آسمانی و علم و قدرت بی پایان خداوند وجود دارد. و هر وقت در بین انسان ها- حداقل در بین عده ای تأثیر گذار از آن ها چنین نیازی احساس شد و این عقیده در بین آن ها متداول شد که اصلاح جامعه جهانی بطور کامل از قدرت و علم انسان های عادی خارج است و برای رسیدن به آن مرحله مطلوب از زندگی نیاز به علم و قدرت خداوند و مدیریت رهبران آسمانی و احساس نیاز انسان ها و تمایل آن ها به این حقیقت وجود دارد، موانع اصلی از سر راه ظهور و قیام حجت پروردگار عالم برطرف خواهد شد.

بخواست خداوند بقیه بحث در بخش بعدی از این سلسله مقالات خواهد آمد.

 الیاس کلانتری      

۱۳۹۶/۲/۳۰  

 

              

 

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن