کلام ایام – ۱۲۸، نیمه شعبان طلیعه تحول قدسی جهانی

26_747553نیمه شعبان طلیعه تحول قدسی جهانی

بخش اول

کلیات

*تابش نور از عالم ربوبیّت به عالم انسان ها بطور مستمر مطابق نظامات معینی برقرار است.

*در شرایط معینی دریاهای نور حالت تموّج پیدا می کند و امواج عظیمی از آن ها بطرف فضای زندگی انسان ها جاری می شود.

*استمرار جریان نور خداوند به عالم انسان ها از چه طریقی برقرار شد؟!

*چه کسانی در طول تاریخ از انتشار نور خدا ممانعت می کردند؟!

*خداوند اراده کرده است که تابش نور خود را در عالیترین مراتب بین خود و بندگانش برقرار کند.

*آیا فقط کافران مخالف انتشار معارف دین توحیدی بودند؟!

*در طول تاریخ عده زیادی از پیامبران خدا بدست یهود کشته شدند.

*چرا حضرت عیسی (علیه السلام) مکان ثابتی برای زندگی نداشت؟!

**********

در سلسله مقالات کلام ایام در شماره های ۱۲۵-۱۲۶-۱۲۷ گفته شد که پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در آسمان هفتم دریاهائی از نور را مشاهده کرده بود. و گفتیم که در عالم دنیا هم می توان گفت که دریاهائی از نور وجود دارد. و ماه پر برکت شعبان را به دریائی از نور تشبیه کردیم همچنین گفته شد که نوع دیگری از دریاهای نور، شخصیت علمی و اخلاقی رهبران آسمانی می باشد. در این ماه نورانی علاوه بر عظمت و قداست خاص آن، حوادث بسیار مبارکی واقع شده و به جلالت و فضائل آن افزوده است و آن اینکه تولد وجود مبارک سیدالشهداء امام حسین، و پرچمدار رشید و غیور نهضت باشکوه کربلا، حضرت ابوالفضل العباس و امام عارفان، زینت عبادالله و سید اهل سجده، امام سجاد (سلام الله علیهم) در روزهای اول این ماه جلیل واقع شده. و در روز وسط این ماه نورانی، ولادت باشکوه و با عظمت آخرین حجت پروردگار عالمیان و خاتم اوصیاء رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حضرت امام مهدی (علیه السلام) موعود شریف ادیان آسمانی، واقع شده است.

پس ماه شعبان زمان تلاقی و اجتماع دریاهائی از نور است. نور ذات و صفات و افعال، الله – جلّ جلاله – همچنان که خود او فرمود:

«اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (النور/۳۵) تابش نور از عالم ربوبیّت به عالم انسان ها بطور مستمر مطابق نظامات معینی برقرار می باشد. اما در زمان ها و شرایط معینی دریاهای نور حالت تموّج پیدا می کند و امواج عظیمی از آن ها به طرف فضای زندگی انسان ها جاری می شود.

پیامبران خدا هر کدام عامل جریان موجی از آن دریاهای نور به عالم انسان ها بوده اند. با بعثت آخرین پیامبر و نزول آخرین کتاب آسمانی، جریان عظیم ترین و متعالی ترین امواج از دریاهای نور از عالم «ربوبیّت» الله به عوالم وجود برقرار شد.

جریان نور در مراتب متعالی از عالم ربوبیّت الله به عالم انسان ها بعد از ظهور پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و نزول قرآن کریم به جریان دائمی تبدیل شد و این جریان قطع شدنی نیست.

استمرار جریان نور خداوند به عالم انسان ها از طریق وجود قدسی اوصیاء آن حضرت، یعنی ذوات مقدسه ائمه اهل البیت (علیهم السلام) برقرار ماند. ظرفیت لازم برای انتقال آن جریان عظیم فقط در وجود قدسی و روح متعالی مقام عصمت و امامت قرار دارد.

اما در تمام طول تاریخ زندگی انسان ها تا زمان ما بطور مستمر در سر راه تابش نور خداوند به فضای زندگی آن ها موانعی وجود داشته و این موانع مشکلات عظیمی برای انسان ها ایجاد کرده است. همیشه در مقابل پیامبران خدا و مصلحان اجتماعی و پیروان آن ها، و فعالیت های اصلاح طلبانه آن ها، عده ای تبهکار و مفسده جو و غارتگر حقوق انسان ها هم فعال بوده اند. زندگی تبهکارانه این گروه همیشه در تاریکی ها ادامه می یافت و آن ها از هر طریقی که امکان پذیر بوده مانع انتشار نور خدا در فضای زندگی انسان ها می شدند.

کلام ایام _ 364 ، عید ولادت امام کاظم (علیه السلام)
بخوانید

اما خداوند اراده کرده است که تابش نور خود را در عالیترین مراتب کمال بین خود و بندگانش برقرار کند، و تلاش تبهکاران و مخالفان دین توحیدی در جهت جلوگیری از تابش نور خدا، مثل تلاش عده ای از انسان ها است که می خواهند با دهان های خود نور آفتاب را خاموش کنند!!! که البته این تلاش ها بطور قطع به شکست نهائی منتهی خواهد شد. بطوریکه خداوند فرمود:

  «يرِيدُونَ أَنْ يطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (التوبة/۳۲) یعنی می خواهند نور خدا را با دهان های خود خاموش کنند، اما خداوند جلوگیری می کند ]از کار آن ها[ تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید.

مخالفان انتشار نور خدا که برای برقراری ظلمت ها و فسادها و تبهکاری ها تلاشی می کردند، جهت رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی و هیچ فعالیت تبهکارانه ای خودداری نمی کردند، آن ها برای فاصله انداختن بین مردم و پیامبران خدا دروغ ها به هم بافتند و به پاک ترین و متعالی ترین انسان ها که تربیت یافته های مستقیم خداوند بودند، تهمت ها زدند! و امروزه این نوع فعالیت ها در سطح جهانی بسیار گسترده شده و عامل فریب عده زیادی از انسان ها هم شده است.

تبهکاران مورد بحث چه از کفار و چه از پیروان ظاهری و دروغین ادیان آسمانی، در آخرین مرتبه از فعالیت های خود جهت خاموش کردن نور خدا به کشتن پیامبران خدا و طرفداران و پیروان حقیقی آن ها اقدام می کردند. بطوریکه عده ای از پیامبران خدا بدست یهود کشته شدند!!! و این تبهکاران مدعی پیروی از حضرت موسی (علیه السلام) مدت ها در تعقیب حضرت عیسی (علیه السلام) بودند جهت پیدا کردن و کشتن او، تا جائی که آن بزرگوار نتوانست در یک جای ثابت و معینی ساکن شود و به ارشاد انسان ها بپردازند و دائماً در حال فرار و اختفاء به سر می برد.

سرانجام مخالفت با سفیران پروردگار عالم منتهی شد به کارشکنی تبهکاران در مسیر نشر معارف دین توحیدی و آخرین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم و اقدام به کشتن پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و جانشینان آن حضرت یعنی ذوات مقدسه امامان معصوم (علیهم السلام) و رهبران آسمانی در عرصه فعالیت های فداکارانه خود در حفاظت از دین خدا و معارف آن جان های خود را فدا کردند و به مقام شهادت رسیدند. که در رأس آن ها وجود مبارک امیرالمؤمنین علی، امام حسن مجتبی و امام حسین سیدالشهداء (علیهم السلام) قرار دارند. اما با وجود همه مشکلات و فشارهای سیاسی امامان معصوم (علیهم السلام) هدایت جامعه دینی را در بحران های شدید سیاسی، از جهت فرهنگی و علمی به عهده گرفتند و مانع تخریب بنای شکوهمند آن شدند.

سرانجام تمام آن ذوات مقدسه، در راه حمایت از دین خدا و ارشاد انسان ها به جاده حقیقی حیات، بدست حکومت های تبهکار و منافقان فریبکار به شهادت رسیدند. اما خداوند اراده فرموده تا نور خود را کامل کند و دین خود را در سطح عالم مستقر کند و همه ظلمت ها و تاریکی ها را برای همیشه از بین ببرد. لذا آخرین حجت خود و آخرین وصی پیامبرش را از نظرها مستور فرمود و آن وجود مبارک را جهت اجرای اراده اش در سطح عالم، حفظ کرد. و اراده فرموده است که در زمان و شرایط مناسبی بوسیله آن وجود مبارک تمام تاریکی ها و تباهی ها را از بین ببرد و نور خود را در تمام عالم منتشر کند.

الیاس کلانتری

۱۳۹۶/۲/۲۶

 

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن