کلام ایام – ۱۸۷، عید ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا- (سلام الله علیها)

hdrt-zhr_0ولادت مبارک حضرت فاطمه زهرا- علیها السلام- در روز بیستم ماه جمادی الثانیه واقع شده و این تاریخ چند روز بعد از تاریخ شهادت آن بزرگوار قرار گرفته است. یعنی هم ولادت آن حضرت و هم شهادت و رحلت او در این ماه واقع شده است. ما از روز سوم این ماه یعنی روز شهادت آن بزرگوار مقالاتی تحت عنوان:

«بازگشت ودیعه قدسی» در پنج بخش در بخش کلام ایام نوشتیم(۱) و آخرین بخش آن مقالات به روزهای نزدیک به تاریخ ولادت آن وجود قدسی منتهی شد، لذا مقالات مربوط به تفسیر و توضیح قطعاتی از کلام شریف آن حضرت که سال های قبل در چنین ایامی شروع شده بود و ادامه آن ها را وعده دادیم در این فرصت یعنی زمان ولادت آن حضرت و بعد از آن امکان پذیر شد.

در این ایام بعد از ذکری از این حادثه مبارک و تبریک به شیعیان و ارادتمندان آن وجود قدسی به ذکر و تفسیر و توضیح قطعاتی از کلام شریف آن حضرت خواهیم پرداخت «ان شاء الله تعالی»

ما قبلاً در ضمن بعضی از مقالات و به مناسبت ایام خاصی متذکر این موضوع شدیم که پروردگار عالمیان علاوه بر جریان رحمتی که بطور عادی و متعارف در فضای زندگی انسان ها برقرار کرده، در شرایط خاصی مراتب عظیم تر و متعالی تر از رحمت و برکات خود را بسوی انسان ها نازل می کند! و این امواج عظیم تر رحمت خداوند در زمان ها و مکان های خاصی جریان می یابد مثل زمان اقامه نمازها و بعد از آن، زمان آمدن باران و زمان وقوع جنگ بین پیروان دین خدا و کافران و ریخته شدن قطرات خون مسلمین در مقام دفاع از دین خدا، همچنین شب ها و روزهای جمعه و شب ها و روزهای ماه رمضان و ماه رجب و ماه شعبان و شب های قدر و امثال آن ها! نوعی از زمان های خاص برای نزول مراتب خاص رحمت خداوند، ایام ولادت رهبران آسمانی و یا روزهای خاص مرتبط با سیره شریف آن ها است مثل هفدهم یا دوازدهم ماه ربیع الاول روز ولادت رسول خدا- صلّی الله علیه و آله و سلّم- و سیزدهم ماه رجب روز ولادت امیرالمؤمنین علی- علیه السلام- و بیست و هفتم رجب شب بعثت حضرت محمد- صلّی الله علیه و آله و سلّم- به نبوت و رسالت و سوم شعبان روز ولادت حضرت سیدالشهداء امام حسین- علیه السلام- و شب و روز ولادت حضرت ولی عصر امام مهدی- عجل الله تعالی له الفرج- و امثال این ایام مبارک. در این ایام ذکر و یاد آن بزرگواران و توجه به سیره شریف آن ها، روح انسان را مستعدّ دریافت مراتب برتر از رحمت خداوند می کند و در آن موقعیت امکان استجابت دعاها بیشتر می شود.

کلام ایام - 352، معارف دین توحیدی در سیره و کلام امیرالمؤمنین علی (ع) – بخش 3
بخوانید

همچنین این نظام در مکان های خاصی هم برقرار است، مثل کنار کعبه و در مسجدالحرام و حرم حضرت سیدالشهداء در کربلا و حرم و زیارتگاه ذوات مقدسه معصومین- سلام الله علیهم- و مساجد و نزد افراد مریض و عبادت آن ها و در مکان هائی که افراد نیازمند مورد تکریم قرار می گیرند و نیازهای آن ها تأمین می شود و امثال آن ها.

طبعاً یکی از این ایام خاص و پر برکت روز ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا- سلام الله علیها- است. در چنین روزی امواج عظیمی از رحمت و برکات خداوند به عالم انسان ها جریان یافته و گوهر بسیار گرانبهائی از دریاهای برکات خداوند ظاهر شده و در فضای زندگی انسان ها قرار گرفته است.

آن بزرگوار سرور تمام زنان عالم و بانوان بهشتی و بعد از پدر بزرگوارش رسول خدا و همسرش امیرالمؤمنین علی- سلام الله علیهما السلام- برترین و با فضیلت ترین شخصیت عالم آفرینش است. البته نزول برکات خاصه خداوند از ناحیه وجود گرامی آن حضرت منحصر به شب و روز ولادت شریفش نمی شود و می شود با استمرار یاد شریفش و توجه مکرر به سیره مبارکش، بهره مندی از آن جریان رحمت، استمرار یابد.

این حادثه مبارک را به شیعیان و پیروان و دوستداران آن حضرت تبریک عرض می کنیم و از خداوند عالمیان و رحمت بی پایانش درخواست می کنیم همه ما را مشمول شفاعت آن وجود قدسی قرار بدهد. و از امروز به بعد به نوشتن مقالاتی در ذکر و توضیح و تفسیر قطعاتی از کلام آن حضرت خواهیم پرداخت. ان شاء الله تعالی.

۱۳۹۶/۱۲/۱۹

پاورقی:

۱-وب سایت «حکمت طریف، بخش کلام ایام، شماره های ۱۸۲ تا ۱۸۶

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن